메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제21권 제2호
발행연도
2010.1
수록면
141 - 165 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study is aimed to present that the lexical semantic network is useful for the Korean vocabulary education. For a long time, lots of issues on the vocabulary education has been under active discussion, but the discussion on the application of lexical semantic network for education is still very low. Learning vocabulary must include the knowledge of the lexical relation and grammatical information such as case frame and argument information for a specific word. A semantic network is a large scale word database. It shows the lexical relation information such as hypernymy, hyponymy, synonymy and polysemy etc. It also contains the grammatical information such as on the case frame and the argument meaning. This study tried to show how we can use this kinds of information of CoreNet(which is one of the multilingual semantic network of KAIST) for the vocabulary education. In section 3, I tried to explain the concept hierarchy of CoreNet and the way of showing the semantic and grammatical information. In section 4, the methods of using the data of network for vocabulary education were proposed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0