메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제20권 제1호
발행연도
2009.1
수록면
135 - 160 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
There are two aims in this paper. Frist is to present the condition and prospect of Korean vocabulary education for foreigners through traditional teaching approach. Second is to find how to implement various approaches into Korean vocabulary education study. Vocabulary, in recent years, has assumed a more important role in second language acquisition, especially is influenced by the communicative approach, the lexical approach, and the development of corpus-linguistics. There is a need for review of current trends of vocabulary education studies in order to keep abreast of various studies. Six topics are discussed in this article: (1) vocabulary knowledge (2) explicit teaching and implicit learning vocabulary acquisition process and mental lexicon, (3) separating vocabulary, (4) multi-word chunks, (5) corpus, and (6) vocabulary learning strategies.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0