메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제20권 제3호
발행연도
2009.1
수록면
1 - 30 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to suggest the specified vocabulary learning method by demonstrating development models of the workbook of vocabulary studying for Korean language learners. We pursues the skills-separated, technical vocabulary textbook and fundamentally a self-learning textbook. However, depending on its use, the textbook can be utilized in classroom teaching, so it is designed for learning the practical vocabulary learning activity through interactive communicative language activities. As for the first step of teaching material development, this study reviewed the theory and literatures on vocabulary teaching and learning, and analysed the workbooks for English learners. From the result of analysis, we established 10 principles based on the communicative language teaching approach, and illustrated examples of chapters that are organized in order of language recognition, consolidation, and its use. It is meaningful that this study aims to conduct research on the theory of vocabulary teaching and learning through actual teaching materials, and that this research is ultimately for the practical vocabulary learning for learners of Korean.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0