메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제21권 제2호
발행연도
2018.1
수록면
104 - 133 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the effects of using mobile-based vocabulary game activities on Korean middle school students' vocabulary learning and attitudes. The participants of the study were 43 middle school students learning English, who were divided into two groups: an experimental group with learning activities using a mobile-based vocabulary game program and a control group using traditional vocabulary learning activities. The major results of the study were as follows: First, with respect to vocabulary learning, the students in the experimental group showed a significantly higher score on a post-test compared to the control group students. Second, the experimental group’s scores were higher than the control group in both vocabulary pronunciation and spelling tests listening to the pronunciation. Third, in the survey the participants demonstrated positive attitudes toward vocabulary learning using the mobile-based vocabulary game program. Such results indicate that the use of a mobile-based game vocabulary program helps learners to learn not only the spelling of vocabulary and its single meaning but also the multilateral vocabulary learning such as listening and pronunciation. Therefore, teachers may use learner's mobile-based vocabulary game programs to inspire students’ interest in vocabulary learning, and encourage self-directed vocabulary learning.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (61)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0