메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이진경 (Catholic University of Pusan) 허명진 (Catholic University of Pusan)
저널정보
한국언어치료학회 한국언어치료학회 학술발표대회 논문집 한국언어치료학회 2022년도 제22회 학술발표대회 논문집
발행연도
2022.11
수록면
93 - 96 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose : This study aims to examine changes in local vocabulary learning by using the keyword method for children with language learning disabilities. Methods : This study was conducted on one child with a language learning disability in the third grade of elementary school. The research procedure was a baseline, intervention, and maintenance stage, and 50 target vocabulary were conducted using the keyword approach during a total of 10 arbitration periods. Results : As a result of the study, it was 0% in the pre-test, 86.67% in the post-test, and 100% in the maintenance test. As a result of progress by session, vocabulary learning ability also improved rapidly every week. Conclusions : The keyword method had a positive effect on learning children’s regional-oriented vocabulary. Therefore, in learning and recalling subject-centered vocabulary, the keyword method can be said to be an effective teaching strategy for children with language learning disabilities.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 논의 및 결론
Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-379-000352721