메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제133호
발행연도
2019.1
수록면
63 - 84 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines Lucas Hnath’s stage play, A Doll’s House, Part 2 (2017), a stimulating sequel to Henrik Ibsen's classic, A Doll’s House (1979), focusing on the adaptation process/product and the effect of the sequel’s (re)creative rereading of the precursor text. The crucial issues on the conflicts between individual choices and social norms, particularly on the women’s position and constrained freedom in a dominantly patriarchal society, are famously identified in Ibsen’s play. In the spirit of Ibsen, but by adding his own unique comic elements in a series of staged debates, Hnath effectively updates the original social drama for contemporary audience, drawing attention to what has changed over time in society and what has still yet to change in present-day society. The study traces some of the earlier adaptations to Ibsen's provocative work, before looking into Hnath’s adaptive intention and his resulting reinterpretation of the informing text. While discussing the continuity and discontinuity between the two plays, it is argued that A Doll’s House, Part 2 is significant for its giving voice and stage time to previously marginalized characters (Anne Marie and Emmy), inviting us to rethink and reread the classic text from a different, new perspective.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0