메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국일본어교육학회 日本語敎育 日本語敎育 제89호
발행연도
2019.1
수록면
1 - 9 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this research, I focused on the fact that “弥” in “武須弥陀例(musubidare)” of Nihonsyoki kayou 97 is used as a pseudonym for “bi(ビ)”. “弥” mainly used as a pseudonym for mi(ミ) is used as a pseudonym for bi(ビ) in kayou 97. Among the scripts used in the Nihonsyoki kayou, “弥, 弭, 寐” is the one that fulfills the condition of “mi(ミ):bi(ビ)” although it is 明system. I did not have a relationship with “mi(ミ):bi(ビ)”, but I did research with “湄” from Ono(大野) and (the researcher's) “媚”. Looking at the character of each letter, “mi(弥)” is “meinyū(明紐) siin(支韻) sisetu(止摂) 3toukaikouji(三等開口字)”, “bi(弭)” is “meinyū(明紐) siin(紙韻) sisetu(止摂) 3toukaikouji(三等開口字)”, “bi(寐)” is “meinyū(明紐) siin(至韻) sisetu(止摂) 3toukaikouji(三等開口字)”, “mi(湄)” is “meinyū(明紐) siin(脂韻) sisetu(止摂) 3toukaikouji(三等開口字)”, “bi(媚)” is “meinyū(明紐) siin(至韻) sisetu(止摂) 3toukaikouji(三等開口字)”, both rhymes differ but they belong to the same vowel. However, the difference in rhyme is related to vowel, it does not involve consonants. The difference between these five letters is in tone, “mi(弥/湄)” is “flat tones(平声)”, “bi(弭/寐/媚)” is “oblique tones(仄声)”. In other words, “弥/湄”, which is flat tones(平声) is “mi” and “弭/寐/媚”, which is a oblique tones(仄声), appears as “bi”. I wonder if this was a garbled characterization of the difference in tone among the 明system.  Considering the shape of the letter and the sound value of the phonology, it is highly possible that the “弥” in the “武須弥陀例(musubidare)” of Nihonsyoki kayou 97 is “弭”.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0