메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
예진해 (금오공과대학교) 김상호 (금오공과대학교)
저널정보
대한인간공학회 대한인간공학회 학술대회논문집 2018 대한인간공학회 추계학술대회
발행연도
2018.11
수록면
5 - 8 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Objective: A new framework of technology acceptance model (TAM) is proposed to identify human factors and their effects on the constructs that comprise and determine the acceptance level of the technology. Background: Revolutionary socio-technical change is upcoming by autonomous driving but only a few researches have dealt with the social acceptance of this technology. Those previous researches rarely provide causes to reach such a level of technology acceptance and ways how to setup efficient strategy to enhance it. Method: We investigated the insufficiencies of the previous researches. To solve that a new research method was investigated. Results: Based on the Kano model, a new type of research framework is proposed considering the applicability and expected effects to the autonomous driving field. Conclusion: This framework adapts Kano model to categorize the construct with respect to the cohort human factors groups so that it can identify few critical constructs for the acceptance level of the individual groups. Application: The framework is going to be validated by ongoing further researches.

목차

ABSTRACT
1. Introduction
2. Method
3. Results
4. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0