메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Choongil Yoon (Dongguk University (Gyeongju Campus))
저널정보
서울대학교 언어교육원 어학연구 어학연구 제55권 제3호
발행연도
2019.12
수록면
601 - 625 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The construction of an introductory it followed by an extraposed subject has been found to be frequently used in academic prose. Recent research has focused particularly on rhetorical motivations for the construction and demonstrated that it provides the writer with a means of marking authorial stance while concealing its source. This study investigated how Korean EFL university students used this rhetorical device in their argumentative writing to encode stance, in comparison with a group of English L1 students. Results showed that while the Korean EFL writers used the construction far more frequently to mark attitudinal stance than their native speaker counterparts, its use was more limited in terms of lexical choice and the rhetorical function of depersonalized stance marking. Based on these findings, this paper offers suggestions on how to help EFL writers acquire the multi-faceted usage of the construction.

목차

ABSTRACT
1. Introduction
2. Introductory it Construction in Academic Writing
3. Method
4. Results and Discussion
5. Conclusions
References

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0