메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이은실 (숭실사이버대학교)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제25권 제1호
발행연도
2020.2
수록면
291 - 312 (22page)
DOI
10.46449/MJELL.2020.02.25.1.291

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to improve English online content at Cyber University for adult students. The study begins with the problems of that online foreign language classrooms lack face to face interactions between teacher-students and students-students. Communicative Language Teaching(CLT) is known for one of the best teaching methods to improve students’ foreign language communication skills. The online general English course, Pop Song English, was developed as Content-based Instruction(CBI) based on CLT. Students’ reactions at online freeboard and answers from survey questionnaires were collected for three years and analyzed both qualitatively and quantitatively. The result shows that the pop songs as learning content were meaningful, and top-down approach was useful. This study found that students feels it is meaningful when content is familiar, easy, and interesting. Also, when the content moves students emotionally, learners tends to think it is meaningful. The top-down approach was used by presenting the song first and the study subject later. This approach offers students to focus on the content learning.

목차

Ⅰ. 들어가기
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구결과 및 분석
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
Abstract

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0