메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장종원 (동명대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제32권 제2호(통권 제104호)
발행연도
2020.4
수록면
544 - 559 (16page)
DOI
10.13000/JFMSE.2020.4.32.2.544

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is to study on Research the educational content and implications of ancient Chinese scholarship. In everyday life, social activities, production activities, and scientific activities, people became knowledge by summarizing what people understood about things. Academic performance is included in the content of the curriculum to select and organize curriculum content, and the content and curriculum of the education reflect academic performance and these results are passed on to future generations. In order to understand the contents of ancient Chinese education and the development and change of the curriculum, we must first understand the changes in ancient Chinese academic thoughts. Chinese scholarship has continued through the process of bending, including prosperity and decline. The Chinese embraced and assimilated outpatient scholarship and were also good at change. Chinese scholarship is characterized by originality, continuity, inclusiveness and unity. China"s academic origin is very deep in history and rich in literature. Therefore, discussing Chinese ancient scholarship and proving its origin will play an important role in academic and educational development.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 교육내용의 시사점
Ⅳ. 결론 및 제언
References

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-454-000515297