메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김선광 (한국폴리텍대학)
저널정보
한국서비스경영학회 서비스경영학회지 서비스경영학회지 제21권 제2호
발행연도
2020.6
수록면
177 - 201 (25page)
DOI
10.15706/jksms.2020.21.2.008

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, along with the era of the 4th Industrial Revolution, education trends are rapidly changing. Education focused on the role of first movers based on creative ideas and on how to respond in new environment changes is necessary. This study examines the role of instructors in the field of education and identifies the direction of training for teachers that is fit for the changing times. This is done by empirically grasping the effect of the role of instructors on educational service quality, recommendation, and course repetition through the implementation of the development of faculty member competency. As a result of this study, it is found that the role of the instructor, seen from the perspective of a user, has a close direct and indirect effect on the education service quality, recommendation, and intention for course repetition. The obtained result was that the quality of education for learners should improve through the individual competency improvement of the instructors and that resources should be devoted to improving competency in order to cultivate talented students that match the flow of the times. It is hoped that this could be an opportunity to realize once again that education and its results can be different depending on the efforts of the instructor.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 선행 연구 및 가설 설정
Ⅳ. 연구모형 및 조사 설계
Ⅴ. 실증 분석
Ⅵ. 결론 및 한계점
참고문헌

참고문헌 (57)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-324-000894549