메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
노철환 (인하대학교)
저널정보
한국영상제작기술학회 영상기술연구 영상기술연구 제32호
발행연도
2020.5
수록면
87 - 111 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The Korean film industry is concentrated in on the primary market, movie theater market. The problem is that this market is dominated by certain economic players, the three major multiplex chains(CGV, Lotte cinema, and Megabox). Furthermore, They are linked to conglomerates that also combine film investment and production. They are maximizing their profits with a huge distribution strategy called ‘screen monopoly’ The Korean film industry, which is biased toward big budget commercial films, is vulnerable in terms of cultural diversity.
France has settled French cinematographic conglomerates in the film industry system of diversity with support and regulation. This study examines French film policy in terms of regulation and support on the film distribution screening market. This is an attempt to contribute to the fairness of the Korean film industry for establishing a new distribution and screening order in response to the development of digital technology.

목차

Ⅰ. 들어가는 말 : 시장구조개선의 어려움
Ⅱ. 한국 극장시장 현황
Ⅲ. 프랑스 극장관련 규제
Ⅳ. 한국의 극장관련 규제
Ⅴ. 프랑스 극장관련 지원제도
Ⅵ. 나가는 말 : 극장지원제도 강화를 위한 제언
참고 문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-688-000893989