메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김태은 (延世大學校) 박지영 (延世大學校)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제31호
발행연도
2020.6
수록면
101 - 127 (27page)
DOI
10.24285/CLER.2020.6.31.101

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is about the development of educational contents, in which construction grammar is applied to Chinese teaching and learning. Chapter 1 is an introduction. In Chapter 2, in order to show the educational effect of construction grammar, previous studies, which are related with construction grammar in various areas such as general linguistics, Chinese linguistics, and foreign language education, are discussed. Through the discussion, it can be verified that the application of construction grammar to Chinese teaching and learning will be resulted in positive effects. In Chapter 3, not only are the procedures for the development of educational contents discussed, but also a demonstration for Chinese on(off)line contents is presented with ‘zai 在,’ the specific example. Also, a teaching plan is suggested as well. Chapter 4 includes a summary of this paper and predicted contributions of the contents to Chinese linguistics as well as Chinese teaching and learning.

목차

Ⅰ. 들어가는 말
Ⅱ. 구문문법과 외국어 교육
Ⅲ. 구문문법의 중국어 교수⋅학습 적용
Ⅳ. 나오는 말
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-720-000874414