메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제78호
발행연도
2020.1
수록면
27 - 57 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (5)

초록· 키워드

오류제보하기
The goal of this paper is to suggest the document system of the future National Curriculum of Korean language. To achieve this goal, we analysed 9 language education curriculum documents around the world on in 4 categories - nature and backgrounds, frameworks of contents, contextual application methods and an extra resources. As the result, we suggest 1) principles of curriculum design in macro perspective including concepts of the standards as central role for developing Korean language curriculums, the individual curriculums as local-appropriately derived result from standard and the manual as a helper to apply the standards to develop an individual curriculum and 2) components of the document system of the future national curriculum of Korean Language, concerning the role distribution with the individual curriculums, as the nature and background, contents frameworks and the contents and application methods.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0