메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법교육 제38권
발행연도
2020.1
수록면
205 - 228 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study focuses on women discrimination in the language and feminism of the move to overcome for it. With this point of the view, this article defines the concept of feminism grammar education as that: The education to develop a Korean language culture by understanding the social power difference and inequalities inherent in a language based on sexist language and by reflecting objectively on the language experience of oneself and others and actively practicing the result. And it set the goals as follows. First, understand the fact that language is closely related to society, and establish itself as a social linguistic main agent based on the learner's own experience. Second, acquire from specific knowledge the fact that discrimination by gender exists linguistically and based on that knowledge, build the power to think critically about the discriminatory language use here now. Third, we strive to overcome gender discrimination by language through reflection on the use of discriminatory language and expand it into practice of critical language perception of the whole of social language and attitude toward establishing a gender equal language culture.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0