메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최은경 (창원대학교)
저널정보
중앙대학교 일본연구소 일본연구 일본연구 제53집
발행연도
2020.8
수록면
165 - 188 (24page)
DOI
10.20404/jscau.2020.08.53.165

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the representation of ‘truth’ or ‘real’ attempted in Japanese modern literature, and what it implies, and the principle of structure that is highlighted through contrast with false or fake. It is a major text. “Confession of Mask” by Yukio Mishima and “Ake wo Ubau mono” by Fumiko Enchi. The two works overwhelm the atmosphere. Contradiction or contrastive combination is noted, In this paper, the authenticity of what is simply true, false, and what is real and fake is stated in the text, but the “face of mask” in common in both works and the justification of the main characters who can not help living like that reveal the structural contradiction of the work and give a glimpse of the artist’s strategy and intention.,Because it seems to be reflected in many cases, especially the two works are known as autobiographical novels of Mishima and Enchi, and the main characters ‘I’ and Shigeko are conscious parts of the two writers

목차

1. 서론
2. 선행연구 검토
3. ‘진실’이라는 역설 — 『가면의 고백』
4. ‘진짜’라는 역설 — 『주홍을 빼앗는 것』
5. 결론
參考文獻
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-309-001101477