메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김민정 (한양대학교 교육공학과 BK21[차세대이러닝연구개발팀]) 황은동 (SK텔레콤 미래경영연구원)
저널정보
한국IT서비스학회 한국IT서비스학회지 한국IT서비스학회지 제7권 제3호
발행연도
2008.1
수록면
159 - 174 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to introduce a case that used web2.0 techniques to overcome the limitations of current DACUM method. For the purpose, firstly, we summarized the characteristics and limitations of current DACUM as a method to develop an occupational curriculum. The summary indicated that the results of DACUM process are likely to be influenced by the selection procedure of out-performers. In addition, current DACUM method is difficult to be adapted to big organizations, difficult to reflect rapidly changing society, and lack of qualitative review for the findings. To overcome these limitations, Seoul city designed a transformed DACUM method based on web2.0 techniques. The most outstanding features of the transformed DACUM method were web-based peer review systems to validate the findings of DACUM workshop. We concluded that the transformed DACUM method was proper to big size organizations faced with rapid changes and some organizations with special needs to establish their training systems based on the results of job analysis. Finally, we discussed several practical tips for the Seoul city's method.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0