지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
Ⅰ. INTRODUCTION
Ⅱ. L2 WRITER IDENTITY IN AN ACTIVITY FRAMEWORK
Ⅲ. THE STUDY
Ⅳ. FINDINGS
Ⅴ. CONCLUSION
REFERENCES
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Identity Construction in Learning English Academic Writing in a Japanese University
Journal of Asia TEFL
2017 .06
초등학생의 ‘필자 정체성’ 측정 도구 개발 연구
작문연구
2016 .06
Sink or Swim? L2 Writers’ Challenges and Strategic Agency: Looking into the Differences Between L1 and L2 Writers
영어교과교육
2017 .08
Korean EFL College Students’ Identity Negotiation through Peer Review and Revision in Their Writing
영어영문학연구
2019 .01
자율성과 소통 여부에 따른 성인 필자의 쓰기 동기 요인 고찰
작문연구
2016 .12
Chinese Students’ Identity Construction and Negotiation during Emergency Remote Teaching: A Case Study from Wuhan
Journal of Asia TEFL
2022 .09
청소년 필자의 비판적 읽기와 쓰기 과정 분석 연구
국어문학
2018 .07
SFL Genre-Based Writing Instruction: Expository Essay in EFL
현대영어영문학
2017 .01
대학생의 글쓰기 능력 변화과정 추적을 위한 단기 종단 연구
인문과학연구
2020 .01
The World Health Organization's Identities in COVID-19 Pandemic Narratives
사회언어학
2022 .12
대학생의 정체성 위기와 자아정체성 탐색을 위한 글쓰기 ― ‘나 이해하기’를 중심으로 ―
한국언어문학
2019 .01
박사 유학생의 필자 정체성 강화를 위한 제언 -학술적 글쓰기에서 담론적 정체성을 중심으로-
철학∙사상∙문화
2020 .01
The Effects of the Process-Genre Approach on Korean EFL University Students’ Writing Abilities
영어교과교육
2017 .01
한일 원격통역 현황과 통역사 수요에 기반한 교육적 제언
번역학연구
2020 .12
Listening to Second Language Voice through Poetry Writing
영어영문학
2018 .02
Situated Writing: Writing Practice through Process of Korean·Chinese·Japanese Students in an English Department
언어연구
2017 .01
Goals for L2 Writing Development in Literature-Reading-Writing Tasks : Activity Theory Analysis
응용언어학
2018 .09
서로 다른 쓰기 전 활동이 초등 6학년 학생들의 영어 쓰기 능력에 미치는 영향
초등영어교육
2017 .01
대만의 선진국 담론 활용 전략과 한 · 중 · 일 인식(2007-2017)
중국근현대사연구
2018 .09
ESL Writers’ Academic Writing Process: Interrelationship Between Writing Quality and Writing Process
Studies in English Education
2018 .01
0