메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Sungjin Jang (Chung-Ang University)
저널정보
한국동서비교문학학회 동서비교문학저널 동서비교문학저널 제55호
발행연도
2021.3
수록면
261 - 277 (17page)
DOI
10.29324/jewcl.2021.3.55.261

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper deals with how the misleading narrator toys with the reader and prevents the reader’s attempt from finding the missing pieces in James Joyce’s “Eveline” of Dubliners and the “Ithaca” episode of Ulysses. While many critics concerning “Eveline” argue that the reader in this story becomes paralyzed by the uncertainty that the story has, this paper argues that the reader becomes trapped by the misleading and deceptive reader, not just by the uncertainty. Likewise, the seemingly pedantic narrator in “Ithaca” misleads the reader on purpose and suddenly leaves Bloom’s mind and, as a result, leaves the reader in darkness. The reader cannot read Bloom’s mind; the reader does not know where she is, where she is supposed to go, and where she is in the text. Without any clue, the reader becomes paralyzed in between the question “where?” (U 17.2331) and the incomprehensible dot “.” (U 17.2332) behind the mocking narrator. Thus, the readers in “Eveline” and “Ithaca” do not simply become trapped by the uncertainty; rather, they becomes paralyzed by the deceptive and misleading narrators.

목차

I. Introduction
II. The Deceptive Narrator and the Paralyzed Reader in “Eveline”
III. The Pedantic, Misleading Narrator and the Paralyzed Readerin “Ithaca”
IV. Conclusion
Works Cited
Abstract

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-800-001622391