메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
FANG PEIYAO (Korea University)
저널정보
한국방송학회 한국방송학회 학술대회 논문집 한국방송학회 2021 봄철 정기학술대회
발행연도
2021.6
수록면
227 - 228 (2page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Focusing on the rapid growth of the E-sports industry and live streaming platforms, as well as a lack of systematical discussion of E-sports to develop into a discipline, the study explores the emerging E-sports culture by examining the interaction process in the E-sports community. An in-depth interview was conducted with 8 Chinese E-sports audiences.
Due to the complexity of intersection and interaction of current global political, economic, and cultural forces, E-sports is not only games consumed as commodities, but also as a global subculture dynamic formed by technologies, media, capitals, and global players. The diverse representation of E-sports in various media enables the audience to decode it from different angles and produce new meanings. ‘The Cloud Gamer’, a popular Internet slang created to categorize or even despise some non-player audiences who try to judge or preach at others, can exemplify the collision between the existing fans and the new audiences. At the same time, they can get together to support the same player or the same team they like, express their feelings and emotions and get a response through comments or ‘like’ buttons in a unified social media community no matter how well they know about the games. It is in such interaction process that shows the conjunction of exclusion and inclusion and may further exert i ... 전체 초록 보기

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-070-001932138