메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이예랑 (사이버한국왹구어대학교) 김희진 (사이버한국외국어대학교)
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제63권 제2호
발행연도
2021.1
수록면
269 - 298 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate the effectiveness of English vocabulary class using an augmented reality (AR) application for elementary school students’ cognitive (phonemic awareness and vocabulary ability) and affective (interest, self-confidence, and immersion) domains. Forty-one students participated in the class for 6 weeks (twice a week). Most of them were at a beginner level in English courses. The class for the experimental group (20) was taught using an AR technology and the control group (21) was operated using the traditional method of instruction. The research findings suggest that learning activities based on AR have statistically meaningful effects on enhancing phonemic awareness cognitively and self-confidence affectively. It is encouraging that English classes based the AR application can improve the cognitive and affective domains of young learners with low English skills. This study shows the educational potential and possibilities of learner-friendly AR technologies that can be practically applied to in education classes for elementary school students. Further studies are needed to design more effective teaching and learning models based on augmented reality platforms in English education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0