메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이암 (대련외국어대학교)
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어교육 제32권 제2호
발행연도
2021.1
수록면
203 - 227 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the understanding of Korean idioms by 91 Chinese Korean Learners (CKL). According to the literature review, the acquisition of idioms was mostly done through comparative analysis, but from a comparative cultural point of view, it is rare to categorize them. So, in our paper, we want to verify whether there are differences in the understanding of idioms depending on idiom type and transparency. In addition, whether their proficiency and residential experiences can be influential factors on their understanding of idioms were noted. The data were analyzed using two-way ANOVA and T-test. The result showed significant differences in the understanding of idioms by idiom type and transparency as well as interaction effects between the two variables. Although there were differences in the understanding of idioms according to proficiency, it was confirmed that the residential experience affected the understanding of only type B2.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0