메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
주금정 (인덕대학교) 김주희 (이화의대 산부인과) 정경아 (이화여자대학교) 정성일 (건국대학교) 허영민 (이화의대 산부인과) 조은혜 (이화의대 산부인과) 문혜성 (이화여자대학교) 정혜원 (이화여자대학교)
저널정보
서울대학교 인지과학연구소 Journal of Cognitive Science Journal of Cognitive Science 제21권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
595 - 618 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
A topic of ongoing debate in regard to the acquisition of English articles is whether the articles very young children produce are abstract categories or limited scope formulae. This study investigates the issue by analyzing five English-speaking children’s corpus data, classified into four phases according to the number of article+noun combinations. The study has two main findings. First, the analysis found no sign of a U-shaped curve in the development of overt articles in obligatory contexts, a finding which indicates that the children did not pass through an initial stage of producing articles only as part of rote-learned formulae. Second, it was found that children produced predicate adjectives but no postverbal articles lacking nouns, a finding which constitutes evidence for the acquisition of articles. Taken together, the results provide positive evidence that English-speaking children’s early articles are an overt instantiation of an adult-like syntactic category.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0