메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조윤경 (부경대학교)
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제32권 제3호
발행연도
2020.1
수록면
67 - 86 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The present study sought to examine the effects of sequential or integrated focus-on-form instruction models of input enhancement tasks to secondary English learners’ reading comprehension and grammar recognition. Furthermore, it examined whether such effects would differ depending on the learners’ level of prior knowledge of a target grammar. To this end, 81 female high school students were assigned to either of the two experimental groups. One group received a sequential focus-on-form instruction model where a reading comprehension task is followed in sequence by an input enhancement task. The other group received an integrated focuson-form instruction model where the reading comprehension task is provided simultaneously with the input enhancement task. The participants’ level of prior knowledge of the target grammar was based on their scores on the pre-grammar test. The result suggested that the sequential processing of meaning and grammar led to higher scores on a free recall task and a grammar recognition test. On other hand, the learners’ level of prior knowledge of the target grammar was found to intervene in the effects of the sequential or integrated processing of meaning and grammar. Theoretical and pedagogical implications will be discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0