메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제26권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
201 - 220 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
The current study sought to examine the effects of the explicitness of focus-on-form instruction on grammar learning. It also investigated whether the relative difficulty level of target forms and the learners’ prior knowledge of the target forms would mediate the effects of focus-on-form instruction. To this end, 146 college students in three classes at a local university were asked to receive one of the three techniques of focus-on-form instructions differing in the degree of explicitness: explicit rule explanation, consciousness-raising task, and input enhancement. The analyses on the posttests showed that the consciousness-raising tasks were most effective in learning the two target forms. Furthermore, the learners’ prior knowledge and the relative difficulty levels of target forms also mediated the effects of focus-on-form instructions. Pedagogical implications and further research directions are discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0