메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제29권 제3호
발행연도
2016.1
수록면
273 - 296 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study, as a conceptual replication of Shintani (2015), examined the effectiveness of teaching vocabulary through focus on forms and focus on form instruction on the incidental acquisition of two grammatical features by primary school EFL learners. Two third-grade classes with a total of 43 students were randomly selected and assigned to two treatment conditions: either focus on forms condition or focus on form condition. Each group received four 40-minute lessons designed to teach 24 lexical items and expose the learners to the two target grammatical features: the plural morpheme ~s and the definite article the. Results showed a statistically significant within-subjects improvement in terms of the English plural ~s for both treatment conditions, whereas focus on form instruction was found to be slightly more effective, albeit statistically nonsignificant, than focus on forms instruction in the acquisition of the definite article the. Potential mediating factors leading to differential effects are discussed in addition to relevant experimental issues and directions for future research.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0