메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제24권 제2호
발행연도
2017.1
수록면
149 - 171 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (5)

초록· 키워드

오류제보하기
The present study seeks to compare the effects of integrated and isolated form-focused instruction(FFI, hereafter) on the learning of a target form. It further examines the effects of learners’ prior knowledge of the target form. To this end, 79 female students at a high school in Busan received one of the three different treatments over four sessions: integrated FFI, isolated FFI, or textbook-based reading instructions. The results showed that those exposed to the integrated and isolated FFI received higher scores on the comprehension posttest than those exposed to the reading instruction. On the production posttest, on the other hand, those who received the integrated FFI had higher scores than those who received the isolated FFI or the reading instruction. However, the interaction effects were not observed between the types of form-focused instruction and the level of the learners’ prior knowledge of the target form

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0