메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황선경 (대구교육대학교대구부설초등학교) 손중선 (대구교육대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제79집
발행연도
2021.8
수록면
221 - 246 (26page)
DOI
10.21087/nsell.2021.08.79.221

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is, in search for a way to develop grammar sense in young learners, to examine learner changes by presenting form-contrastive dialogues and doing communicative activities in which the contrastive forms are compared. It was observed that the learners focused on form-function relationships and kept their awareness of them unlike the instructions in the teachers’ guide books; they did not lose interest in learning unlike grammar teaching has been often known as it does; rather, they appeared to show the sense of achievement and self-confidence and participated more actively. The tests for speaking and writing skill changes showed that the way to teach grammar in this experiment did not affect the learners negatively.

목차

I. 서론
II. 이론적 배경
III. 연구 방법
IV. 분석 결과
Ⅴ. 결론
인용문헌

참고문헌 (7)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0