메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손중선 (대구교육대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제71집
발행연도
2018.11
수록면
51 - 68 (18page)
DOI
10.21087/nsell.2018.11.71.51

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to suggest how the Focus on Form approach might be applied to the Korean EFL context for beginning learners of English. Previous applications of the Focus on Form approach have involved a meaningful amount of exposure to English in immersion programs, or have dealt with learners who have sufficient skills to produce sentence level expressions. In the EFL context however, there is a need for a program for beginners that develops communicative skills and grammar competence at the same time. This paper therefore suggests the following: (1) learners should be provided with four basic sentence structures simultaneously, in order that they might infer the structure patterns; (2) consciousness-raising techniques should be utilized; (3) learners should be helped to understand when and why various language features are used; and (4) they should be given opportunities to compare contrastive structures.

목차

I. 서론
II. 형식초점 접근법
III. EFL 환경과 형식초점 접근
Ⅴ. 결론
인용문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-840-000169045