메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최정아 (계명대학교) 김은주 (계명대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제84집
발행연도
2023.2
수록면
135 - 160 (26page)
DOI
10.21087/nsell.2023.02.84.135

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to explore the effect of grammar instruction using non-face-to-face videos for beginner-level learners of English. A total of 86 first year university students participated in the study for the second semester in the general English course. To conduct the study, the following research questions were constructed. First, “Do beginner-level learners of English show higher learning achievements in grammar instruction using non-face-to-face videos than face-to-face classes?” Second, “How do beginner-level learners of English perceive grammar learning using non-face-to-face videos in comparison with face-to-face classes?” To compare learning achievements between the two learning methods, the mean scores of grammar items in the mid-term and final tests were respectively analyzed. The findings indicated that beginners in the English class showed higher learning achievements for grammatical elements in non-face-to-face video classes than face-to-face classes. Additionally, the learners’ responses indicated that they positively recognized the effectiveness of non-face-to-face videos.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행 연구
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구결과 및 분석
Ⅴ. 결론 및 제언
인용문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-840-000451761