메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
민웅기 (목원대학교)
저널정보
대구가톨릭대학교 인문과학연구소 인문과학연구 인문과학연구 제41호
발행연도
2020.1
수록면
175 - 198 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study discussed how the knowledge system of university liberal education based on humanities is being structured in the era of the 4th Industrial Revolution, and some teaching methods that may help students obtain the knowledge stably. Currently, many universities in Korea are trying to convey convergent educational content based on humanities to students. The humanities have different levels of knowledge. The knowledge system expands to the knowledge of college major, knowledge of a field related to my major, convergence knowledge, and experiential knowledge, and helps students learn the socio-cultural values through humanities. And the knowledge system can be realized through various teaching methods to strengthen the humanities competence of students. It is necessary to cultivate students’ basic knowledge in the field of humanities in the process of conveying knowledge to students, with the main purpose of human reflexivity by combining analytic and comprehensive teaching methods. In the untact era, the convergent educational goals and meaning structures of university liberal education based on humanistic values ​​should also be identified and discussed for the sustainable expansion of the humanities.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0