메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김성은 (에너지경제연구원) 박명섭 (성균관대학교)
저널정보
한국해양비즈니스학회 해양비즈니스 해양비즈니스 제35호
발행연도
2016.1
수록면
27 - 49 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to suggest strategies for west coast ports of Korea to operate them efficiently. Depending on the FTA, the container traffic has increased and the container ships and ports have become larger. some countries are widening their ports and conducting port integrated operating strategy . However Korea only has Busan port which is ranked in the world’s top 10 ports. So this study supposes integrated container terminal operations between Incheon and Pyeongtaek as a strategy and applies DEA to prove them. As a result, the integrated terminals were not efficient. They need to reduce the input factors and refer to HongKong and Kaohsiung ports to become efficiently.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0