지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Metacognitive Reading Strategy Training for Development of Reading Comprehension and Critical Thinking
영미어문학
2021 .01
Factors affecting English reading comprehension of Korean middle school students
영어영문학연구
2015 .01
읽기 전략, 어휘 및 문법 지식이 L2 읽기 능력에 미치는 영향
영어교과교육
2017 .01
The Relative Contribution of Vocabulary Knowledge and Syntactic Knowledge to L2 Reading Comprehension
응용언어학
2022 .09
The Effects of Meta-cognitive Strategies, Working Memory Capacity and Syntactic Awareness on L2 Reading Comprehension
Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics
2018 .01
L2 읽기능력의 요인들과 L2 읽기능력과의 구조적 관계
영어영문학21
2016 .01
On the Use of Prediction Strategy in Korean EFL Learners’ Reading Comprehension
응용언어학
2019 .03
The interaction among vocabulary, ability to draw inference and reading comprehension by Korean EFL learners
언어정보
2019 .01
의미 중심 읽기 지도법이 중학생 영어 학습자의 읽기 능력과 읽기 태도에 미치는 영향
영어학
2022 .01
중학생의 영어읽기이해에 영향을 미치는 변인들—구조방정식을 통한 분석
영어영문학21
2015 .01
Investigating the Reading-Writing Relationship of Advanced Korean EFL Learners
Foreign Languages Education
2022 .09
The Contribution of Oral Language Subskills to Paper-based and Screen-based Reading Comprehension of Korean EFL Middle School Learners
응용언어학
2025 .03
The Use of Newspaper Articles to Enhance the Reading Proficiency of Chinese EFL Learners
영어영문학연구
2022 .05
Does Reading and Vocabulary Knowledge of Advanced Korean EFL Learners Facilitate Their Writing Performance?
Journal of Asia TEFL
2019 .01
읽기 전 활동 유형이 온라인 영어 독해 수업에 미치는 영향에 관한 연구
신영어영문학
2021 .02
반복적 읽기를 통한 대학생들의 읽기 능력 향상
Studies in English Education
2015 .01
Roles of Vocabulary and Grammar Knowledge in L2 Reading Comprehension : The Case of Korean Adolescent Learners of English
응용언어학
2015 .03
A Class Model to Teach Cognitive and Metacognitive Reading Strategies for College Students’ Academic Reading
영미어문학
2015 .12
상이한 읽기조건에서 사전사용이 어휘 학습과 읽기 이해 및 학습자의 인식에 미치는 효과
언어학 연구
2016 .10
수·과학 영재학생과 일반학생의 영어읽기과정 중 메타인지 읽기전략 활용 비교 연구
영어영문학연구
2020 .01
0