메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제29권 제2호
발행연도
2016.1
수록면
197 - 223 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The empirical research was examined for a sample of 129 4th graders in an EFL environment in order to explore the fundamental elements impacting on second language (L2) reading comprehension and their structural relationship to L2 reading comprehension. The materials used for the current study were (1) a questionnaire on L2 reading comprehension, (2) L2 productive/receptive vocabulary test and (3) L2 reading comprehension test, adopted from Woodcock-Johnson Ⅲ Diagnostic Reading Battery (Woodcock, Mather, and Schrank 2004). First, four factors on L2 reading comprehension were unveiled: L2 reading comprehension learning strategy, first language (L1) proficiency, parents’ interest on their children's English learning, and extra-curricular activities. Those factors are strongly associated with L2 vocabulary and L2 reading comprehension. Second, L2 productive/receptive vocabulary were significant indicators of successful L2 reading comprehension. Finally, L2 vocabulary knowledge contributed a significant amount of unique variance to L2 reading comprehension based on the structural equation modeling (SEM). These findings are steadily aligned with the Lexical Quality Hypothesis in which L2 vocabulary knowledge is assumed to be a critical determinant of L2 reading comprehension (LQH: Perfetti & Hart, 2001).

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0