메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제33권 제2호
발행연도
2020.1
수록면
135 - 157 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
This study was designed to explore the relationships between L1 (first language) literacy and its lower skills (literal, inferential, and critical comprehension skills) and L2 (second language) reading ability in the Korean EFL context. The contribution of each L1 comprehension skill to explain L2 reading ability was also measured. For this study, 108 Korean middle school students were chosen as participants, and their L1 comprehension skills (literal, inferential, and critical), L2 linguistic knowledge (vocabulary and grammar), and L2 reading ability were assessed and analyzed. Results show that all variables in this study were significantly related to L2 reading ability, but L1 comprehension skills (literal and critical comprehension skills, in particular) were more predictable than L2 linguistic knowledge in explaining L2 reading ability. Therefore, in order to properly understand L2 reading ability, it is necessary to take a closer look at L2 learners’ L1 reading comprehension skills other than various L2 induced factors.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0