메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제16권 제2호
발행연도
2017.1
수록면
1 - 19 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the relative effects of reading strategies, vocabulary, and grammatical knowledge on L2 reading comprehension among 297 Korean middle school students. The participants were divided into two sub-groups by their L2 scores in order to investigate L2 proficiency effects on the observed variables. The participants were asked to respond to an L2 strategy questionnaire, and to take a test on vocabulary, grammar, and reading comprehension. Multiple regression analyses were conducted to examine the predictive power of the observed variables in L2 reading comprehension. The results showed that global reading strategies, vocabulary, and grammatical knowledge each had significant predictive power for L2 reading comprehension for all participants. For the higher L2 proficiency group, all measured variables except for support strategies made a significant prediction of L2 reading comprehension, accounting for 40.2% of the reading variance. For the lower L2 proficiency group, however, only L2 vocabulary knowledge, problem solving strategies, and support strategies significantly predicted L2 reading comprehension, explaining 32.4% of the L2 reading variance. The implications of these results in relation to the EFL classroom are presented.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0