메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Bui Thien Sao (Korea University)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제32권 제1호
발행연도
2016.3
수록면
175 - 201 (27page)
DOI
10.17154/kjal.2016.3.32.1.175

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explored the predictive power of implicit and explicit grammatical knowledge in explaining the reading comprehension of Vietnamese EFL students and examined how these two types of grammatical knowledge could differently predict for students having dissimilar reading abilities. The participants of the study comprised 51 Vietnamese adult learners of English having different proficiency levels. They completed three English tests including a timed grammatical judgment tests, an untimed grammatical judgment test, and a reading comprehension test. Correlational and regression analyses were conducted, and the results indicated that both implicit and explicit grammatical knowledge significantly correlated with and significantly predicted reading comprehension. However, the two types of grammatical knowledge lost their correlation and predictive power when it came to the more proficient reading group. In the case of the lower level group, explicit grammatical knowledge did not correlate with or contribute to reading, but implicit grammatical knowledge remained as a significant contributor.

목차

Ⅰ. INTRODUCTION
Ⅱ. LITERATURE REVIEW
Ⅲ. METHOD
Ⅳ. RESULTS
Ⅴ. DISCUSSION
Ⅵ. CONCLUSION
REFERENCES

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-701-002543690