메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
윤호숙 (사이버한국외국어대학교)
저널정보
일본어문학회 일본어문학 일본어문학 제72호
발행연도
2016.1
수록면
163 - 186 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
There has been a growing amount of necessity for self-learning due to the increasing number of the learners of Japanese as well as various types of learners, against the situation where IT-technologies have been developed and the paradigm of Japanese teaching has been shifted. In this article, we shall attempt to point out the effectiveness of self- learning by presenting a case study of the “e-learning” method. We applied the method to the learning of particles in composition class since the wrong use of grammar/vocabulary is observed frequently particularly in the case of particles. Our analysis based on the self-correction feedback reveals that the method is quite effective. Nevertheless, though it is relatively easy for the learners to self-correct the misuses of particles, a large amount of time may be required due to the high frequency of misused particles. Thus, multiple feedbacks are effective, as demonstrated in our survey with regard to three self-correction feedbacks. This result is also supported by a questionnaire test, where the leaners reported that they found it quite effective to self- correct their own mistakes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0