메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이해영 (대구가톨릭대학교)
저널정보
역사교육학회 역사교육논집 역사교육논집 제69호
발행연도
2018.1
수록면
43 - 72 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Students learn many historical facts and events from prehistoric times to modern times. What will the students know while learning three history over and over again? Finding the answer to this problem could be a clue to what schools should teach. I interviewed 22 students for the study. This study indicates the following results: Students had their own standards of viewing history. Whether the standards were routine or obtained in the course of learning history, they with evaluation standards were frequently evaluated on history. High school students formed history narrative from their own pers pectives. They know that historical facts themselves have controversial personalities. It seems necessary for many students to learn to under stand the nature of history in order to form a narrative with their own perspectives. It is necessary to practice to make history textbooks critically look at them without ending the declaration that they are a single interpretation.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0