메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김숙희 (한국외대)
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제27권 제3호
발행연도
2015.1
수록면
45 - 64 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the nature of teacher-student interactions during tutoring sessions toexplore ways of scaffolding reading comprehension of a young Korean English languagelearner. The verbal interactions during tutoring sessions were analyzed based on an analyticalframework-the IRE pattern-where the teacher initiates a question, the student answers, and theteacher evaluates (Cazden, 2001). During the first half of tutoring, the teacher used thethree-turn pattern of IRE to accomplish a number of different purposes depending on the tasksinvolved and the student could evolve from simple repetition to more engaged talk. During thesecond half of tutoring, when the student was given the power to pose questions through theQuestion-Answer Game, non-traditional interactional patterns developed. The student initiatedtopics by asking the teacher questions, sustained the topics by disagreeing with the teacher, andbecame an active reader who assumed responsibility for his own learning. The students’opportunities to exercise initiative or to develop a sense of responsibility for learning werelimited when using the traditional IRE interaction pattern where the teacher simply aimed atassessing student knowledge. This study illustrates how teachers can both provide and limitlearning opportunities for English readers based on discursive practices.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0