메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Shin Eunyoung (Sunchon National University) Jeon Yoonho (Kyungnam University)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제27권 제2호
발행연도
2022.5
수록면
181 - 205 (25page)
DOI
10.46449/MJELL.2022.05.27.2.181

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the effect of the semantic feature specificity on the choice of the article by Korean EFL learners, partially replicating Ionin et al. (2004) with modifications. First, the results of a forced-choice elicitation yielded that the use of the in the indefinite contexts is not random, but systematic. That is, learners at lower levels turned out to associate [+specific] with the definite article, which decreased at higher levels. Second, the L2 data also suggests that the semantic feature specificity needs to be redefined as proposed by Enç (1994). Based on the findings, this study presents both theoretical and pedagogical implications for the semantic feature specificity as well as L2 acquisition of the article.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Specificity in the Literature
Ⅲ. Literature Review
Ⅳ. Method
Ⅴ. Results and Discussion
Ⅵ. Conclusion
References
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0