메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김대현 (부산대학교) 권다남 (부산대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제34권 제6호(통권 제120호)
발행연도
2022.12
수록면
1,056 - 1,076 (21page)
DOI
10.13000/JFMSE.2022.12.34.6.1056

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to find out the actual condition of the students and parents’ participation in the operation of surveys, forums, concerts, discussions, public hearings, and intensive discussions conducted during the 2022 national curriculum development process (April 2021 to November 2021). In order to achieve the research purpose, all related data published by the Ministry of Education, the National Education Council, and the Provincial Superintendent of Education Council were collected and analyzed. As a result of the study, first, the timing, period, target selection, and connection with follow-up work were appropriate, but in the case of the questionnaire, professional content that is difficult for students, parents, and the general public to know was included. Second, problems such as one-time operation, topics requiring expertise, lack of discussion among participants, and absolute lack of time for discussion were found. Third, intensive debate run by the National Education Council can be said that participants such as students and parents lacked expertise in the curriculum. In conclusion, surveys, forums, concerts, and public hearings promoted the direction and main contents of the 2022 revised curriculum and helped to form consensus, but there are limitations in collecting wide opinions and materializing agendas.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 2022 개정 교육과정 추진 과정에서의 학생과 학부모의 참여
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 논의 및 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0