메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김상연 (서울벤처대학원대학교) 최민섭 (서울벤처대학원대학교)
저널정보
한국주거환경학회 주거환경 住居環境 통권 제20권 제3호 (통권 제57호)
발행연도
2022.9
수록면
121 - 139 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study started with the assumption that Property Management(PM) Service ultimately improves building value by increasing tenant satisfaction and renewal intention according to changes in the office building market that values operating profit. The purpose of this study is to identify and empirically analyze the factors that influence asset management service quality on tenant satisfaction and renewal intention. The main results are as follows. First, the biggest influence is "professional management characteristics", followed by "location characteristics" and "contract characteristics". Second, "building characteristics", "facility characteristics", and "general management characteristics" did not appear to have a significant effect. As a result of this study, the following implications are presented. First, it is necessary to discover and support policies from the perspective of tenants to revitalize PM. Second, when developing and purchasing, it is necessary to choose and concentrate in consideration of "location conditions". Third, while considering appropriate "contract conditions", it is necessary to continuously discover discriminatory services such as communication and relationship management with leased customers, and strengthening safety and quarantine.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구 및 차별성
Ⅲ. 연구 설계
Ⅳ. 실증 분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0