메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서아리 (계명대학교) 박혜선 (계명대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제84집
발행연도
2023.2
수록면
45 - 68 (24page)
DOI
10.21087/nsell.2023.02.84.45

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to explore Korean learners’ perceptive knowledge of locative inversion(LI) in L2 English. A survey questionnaire with 16 items (plus eight fillers) was constructed based on (in)compatibility of the target verbs and LI. A total of 68 subjects participated in the study; 44 college students (low and mid level), 14 secondary school English teachers, and 10 native speakers of English. The data analysis revealed that English proficiency and verb types were main factors interacting with the participants’ judgements of the acceptability of LI. The low and mid level learners differed from the English teachers and native speakers in their judgement patterns. The English teachers, however, tended to overgeneralize LI to the verbs incompatible with this construction. Variation observed across verb types and individuals was discussed in relation to various factors involved in the use of LI. Research and teaching methods incorporating the diverse features of the target construction are suggested.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 결론 및 제언
인용문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-840-000451721