메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
閔載泓 (德成女子大學校)
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第138號
발행연도
2023.2
수록면
103 - 122 (20page)
DOI
10.25021/JCLL.2023.2.138.103

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, Chinese Synonym errors of Korean learners were analyzed in the field of Chinese teaching. In Chapter 2, two words related to Chinese synonyms were analyzed according to their morpheme and semantic relationship, and they were divided into three types. In Chapter 3, the error expression of ‘monosyllabic-disyllabic’ verb synonyms was analyzed, and in Chapter 4, the error expressions that existed between two adjective synonyms with similar morphemes were analyzed. Through this analysis, it is expected that the error expression, which is a regular error arising from the difference between the mother tongue and the foreign language to be learned, can be reduced.
An error is a regular mistake that arises from the difference between the native language and the foreign language to be studied. For foreign learners who already have one native language, the intervention of the native language can cause a lot of confusion and mistakes in learning a new foreign language. For this fundamental and repetitive mistake, we need to analyze more and make efforts and countermeasures to overcome it.

목차

1. 들어가기
2. 형태소와 의미 관계에 따른 유의어 오류 유형
3. 일음절-이음절 동사 유의어 오류 분석
4. 同素형용사 유의어 오류 분석
5. 나오기
參考文獻
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-820-000447212