메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kun Yan (Macquarie University) Zhongwei Song (Macquarie University)
저널정보
이화여자대학교 통역번역연구소 T&I REVIEW T&I REVIEW Vol.11 No.2
발행연도
2021.12
수록면
7 - 28 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Focusing on the specific exercise intended for eliciting summarization strategy tomitigate content omission for novice SI trainees, this article captures and analysesrelevant longitudinal data from an action research conducted to investigate the extentto which sight translation (ST) facilitates skill development and transfer forsimultaneous interpreting (SI) and to explore what specific strategies novice SIstudents could elicit from doing a dynamic type of sight translation (DST). Based onthe action research conducted with three groups of student participants enrolled inMaster of Conference Interpreting Program, a one-year program in 2014, 2015 and2016 respectively, this article specifically reports the actions in eliciting the strategyof summarization via DST exercise and examines how the students responded to sucha new teaching tool in a teaching environment. While the finding confirms that theprogression from declarative knowledge to procedural knowledge takes time, it alsosupports that DST can be a useful driver of skill development and strategy applicationfor novice interpreters at the beginning of conference interpreting training due to itssimilarities to SI.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (51)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0