메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Rahmi Qurota Aini (미들테네시주립대학교) 유스티카 샤반다리 (강원대학교) 아이 너래사리 루스마나 (강원대학교) 하민수 (강원대학교)
저널정보
한국교원대학교 뇌기반교육연구소 Brain, Digital, & Learning Brain, Digital, & Learning Vol.11 No.3
발행연도
2021.9
수록면
417 - 430 (14page)
DOI
https://doi.org/10.31216/BDL.20210027

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Scientist has an essential role for making discoveries and come across inventions. However, the way of doing science can obstructed due to the human limitation and individual reasoning. Knowing the process of system thinking is essentials approach to understand how science product are influenced by various factors. Research on cognitive biases can help this interest to understand this limitation among scientists. We discussed about scientist activities that considers on history and philosophy of science and the sustainable future requiring creative problem solving which can be very susceptible to cognitive biases. Another attention is the multilayer of current scientific work, where scientist works individually and collaborate with the colleagues. Thus, this paper discusses the framework of cognitive biases related to scientist works. Alternatively, weighing such consideration, the new framework was made by listing the biases among scientific work. We close with the recommendation of validating this framework to become of potential construct that would be helpful for further study.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (71)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0