지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Effect of Schema-Based Instruction on Learning Polysemous English Prepositions: Analyzing through Learners’ Perceptions
Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics
2018 .01
Polysemous Words in English Movies, Learning Obstacles or Gifted Talent?
영상영어교육(STEM Journal)
2021 .11
Exploration into the Effects of the Schema-Based Instruction: A Bottom-up Approach
Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics
2016 .07
EFL 교실에서 이미지 스키마의 활용 재고
현대영어영문학
2021 .01
Integration of Content Instruction and Language Instruction in the Movie English Classroom: On the Basis of Embodiment, Image Schemas, and Metaphors
영상영어교육(STEM Journal)
2021 .01
A Study on the Performance Differences in Translating Polysemous Words
통번역교육연구
2019 .01
Teaching and Learning in English Medium Instruction: An Introduction
Journal of Asia TEFL
2023 .03
he Use of Online Instruction in General English Courses at Universities in a Local Area of Korea during the COVID-19 Pandemic
현대문법연구
2021 .01
L2 Listening Instruction: More Bottom-up or More Top-down?
Journal of Asia TEFL
2018 .01
어린이 초기 영어 학습자 대상 단어중심 지도의 잠재적 문제점
신영어영문학
2024 .08
발견학습을 위한 인지언어학 기반 영어 어휘지도: 전치사와 동사의 의미
초등영어교육
2019 .01
The Socio-Cultural Suitability of Task-based Instruction in Japan: Through the Lens of Learners
Journal of Asia TEFL
2021 .01
圖式理論視角下中韓翻譯過程硏究
중국어문학논집
2020 .06
An Investigation of the Relationship Between Grammar Type and Efficacy of Form-Focused Instruction
신영어영문학
2018 .02
입력 중심과 출력 중심 형태초점 접근법이 중학생 영어 문법 학습에 미치는 영향
영어교과교육
2018 .01
Effects of Explicit Pre-task Instruction on Korean EFL Learners’ English Speaking Performance
새한영어영문학
2023 .02
세계 영어 기반 교수법에 대한 EFL 학습자 인식 조사: 학습자 저널을 중심으로
현대영어영문학
2023 .05
영어 전용 교과와 영어 혼합형 교과 강의에 대한 학습자들의 인식 비교
영어영문학연구
2017 .01
Explicit Instruction of English Articles: An Appraisal of Consciousness-Raising Instruction and Processing Instruction Frameworks
Journal of Asia TEFL
2021 .12
다중지능이론에 기초한 수업과 언어지능 중심 수업의 어휘력 향상도 비교
언어학연구
2015 .01
0