메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Amanda Meiners (Northwest Missouri State University) 최경미 (University of Virgina) Dae S. Hong (University of Iowa)
저널정보
한국수학교육학회 수학교육연구 수학교육연구 제23권 제2호
발행연도
2020.6
수록면
113 - 133 (21page)
DOI
http://doi.org/10.7468/jksmed.2020.23.2.113

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
P re service teachers PST are students who are developing their mindset, persistence, instructional practices, and perception of tasks from two perspectives: as current students and as futur e teachers. As part of a larger study with PST s engaged in a mindset intervention, this study quantitatively investigated PSTs mindset and persistence. During professional development (PD), PSTs engaged in multiple strategies (MS) tasks that promoted chang es to PSTs mindset and persistence. PSTs’ mindset pre and post PD were categorized after attending at least 4 interventions as fixed, mixed, or growth using the theory of intelligence , and their persistence as high or low using the Grit S Changes in cat egorization were noticed and explored for reasons of what could be done to make mindset interventions more effective such as consistently using challenging mathematics tasks with more open ended answers and focusing on discussion based mathematical lessons

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (61)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0